Sunday, October 2, 2011

untuk si gadis comels :)

assalamualaikum..

hello reader's :) 
first , aku nak cakap thanks kat far east anwar * name fb.haha* sebab , kasi aku pinjam broadband kau. hoho. jasamu tetap kukenang sampai bila2 . nnti , lepas maghrib aku pulang balik .okeyy :) *ekceli, lepas asar pon da boley pulang. tp, kasi aku update blog dulu lah ! hehe * 

okey , alhamdulillah.. assignment dah siap. tinggal print and submit . ala , 2 page je pon . xbnyak mane . haha . tadi , aku baru balik dari rumah sister kat tanjung malim . thanks kak ngah for everything ! belikan baju , kasi ongkos . thank u so much , i love u :D
aku pegi sendiri , aku balik sendiri . wow , aku sendiri pon xpecaye dgn ape yg aku buat nih . tp, honestly .. time aku jalan sorg2 g tg malim tu . i'm feeling free . mkan mcD sorg2 dekat KL Sentral tu . gila release tension lah uolls !  sometimes kan . kita kene amek mase cket utk bersendiri , utk kite kenal diri kite. sbb , bila kita dah bnyak bercampur dgn bnyk org.. kita rase perangai kita mcm dah bercampur2 dgn perangai org . seriously. kdg2 ni yg berlaku pade aku . tp , dgn mnyendiri sekejap . actually, we try to get our self back . 

btw.. lumrah seorang remaja senang ikut style org.. tp , berpade2 lah kan. pegangan agama masing2 kene pegang . hubungan dengan allah kene pandai jage . sbb , benda ni penting sangat utk kite . aku dah dpat rase betape allah tu maha melihat , maha menyayangi . di waktu aku rase 'adoi. nak kene bayar teksi sorg2 pulak. da lah mahal !' tibe2 , ade je mmbe yg aku kenal nak pegi destinasi yg same . alhamdulillah la , dapat gak share2 tambang teksi dgn dia . hehe . pastu , waktu tadi nak balik poli back . jumpe ifa dgn lyn . dpat share lg duit teksi . hahah. kene jimat woa ! teksi kt shah alam ni bukan main lg mahal nye . dush2 ! 

2nd story , aku nak share pasal couple . yes . C to the O to the U to the PLE . pasal ape ? pasal aku couple ? haha. harap dijauhkan . bukn sbb , anti ke hape . tp , perkare ni adalah kelemahan aku . weyy , aku da bg tahu kelemahan aku kott ?! wuteverrr . haha .. insyaallah , ade jodoh dgn seseorg tak kemane. aku hantar kad kawin kt korg nnti eh. send comment sape yg nak ! haha :) 

btw. kenapa perkataan couple tu wujud ? errr. aku pon xtahu . hee . tp , ade 1 benda yg aku nk cerita kat korg . aku ade sorg mmbe yg sgt bertuah ! actually , dia mmbe kpd mmbe aku tp , aku jz ckp dia mmbe aku je la ehh . 

in one day , dia adalah seorang perempuan yg sgt sosial . sosial dia tu terjadi , atas dasar culture shock . please lah gadis2 comels di luar sane . jgn jd girls yg lemah . senang sgt terpengaruh . letak ALLAH dalam hati korg . letak IBU n AYAH dlam hati korg . then , 1 hari ni .. prempuan ni dah nyaris2 nak melakukan hubungan s** dgn bf dia . tp, xtahu cmane .. dia stop . dan lepas kejadian tu . dia menyesal tak sudah dgn ape yg dia dah buat . dia takut ape yg akn trjadi pade anak2 dia di mase depan nnti . dia risau sgt . 
guys , tu lah dia kebesaran allah . allah tu xmemilih pon hambe2 dia utk curahkan kasih sayang .. even , dah bnyk perintah NYA yg kita dah bnyk langgar . tp , DIA tetap menyayangi kita tanpa rase belah bagi . kita ? ape kasih syang yg kita bg pade NYE ? 

ade sebuah kisah , yg aku bace di dalam 1 novel . seorg ulama' pergi ke sebatang sungai utk berehat2. tiba2 , dia nmpak seekor katak berenang di tepi sungai . tiba2 , dtg pula seekor kala jengking . kala jengking tersebut naik ke atas badan katak tersebut dan katak pun berenang. setelah melihat kejadian itu , ulamak tersebut merasakan keanehan tntang perkara yg brlaku td . ulama' trsebut pon , ikut katak dan kala jengking  tersebut. 



tibalah di suatu tempat , ulama' trsebut melihat ada seorang anak muda sedang terbaring mabuk di tepi sungai dengan terdapat seekor ular yang sedang melilit lilit badannya . dgn kekuasaan allah , kala jengking tersebut datang dan menyengat ular tersebut sehingga mati . setelah itu , apabila bangun sahaja pemuda tadi . ulama' yg telah melihat kebesaran allah itu tadi menceritakan ape yg telah berlaku kpd nya . dan , pemuda tersebut pulang semula ke jalan yg benar. 

actually , jahat mane pon kita . Allah masih pandang kite , Allah masih curahkan kasih syang dia pade kita . subhanallah . gadis2 comels sekalian , anggapkn diri kita ni sbg sebuah permate , emas yg nilai nya sgt tinggi dan perlu dijaga dgn sgt baik . and , bila berhubungan dgn sesame manusia especially bukan mahram . pastikan dapat redha allah, redha ibu bapa. kita akn dapat kelebihannye , time mase hadapan nnti . insyaallah . kita same2 jage diri kita , okey :)

nak share 1 sajak oleh shaikh muhammad ahmad al rasyid ;

kuatknlah ikatan tekad ,


angkat tinggi2 bendera harapan , 


berjalanlah menuju Allah, 


dengan sungguh2 tanpa rasa lelah , 


jika rasa lemah menyerangmu , 


isi jiwamu dengan kekuatan al quran, 


libas nafsumu , jgn kasi ampun 


nafsu selalu mengajakmu menuju kebinasaan .

lots of love , NanieIshak

take care :) 
















No comments:

Post a Comment

thanks for comment dear :)