Saturday, December 17, 2011

tunjukkanlah islam itu indah dan kemas :)

assalamualaikum . 

hello reader's :)
entry hari ni aku nak menegur sikit walaupun , aku tahu aku sendiri pon tak sempurna . tadi petang , aku pegi lunch dekat subway dgn family . singgah lah jap kat tesco . bukan shopping pon , beli sabun pencuci pinggan 'perisa' epal je . hehe . sampai je kat cashier , anak buah aku suda kasi mata bolat kat aku sbb , dia nampak girl kat depan aku pakai tudung tappi . nampak dada sikit n rambut berjurai2 . astaghfirullah . 

* sama mcm ni , jz budak tu pakai shawl *

=..='
suke ke korg pakai cam ni ? try jalan kat lorong gelap yg ade penagih dadah bagai .
test , kau kene rogol ke tak ? klu tak , laki tu mmg tak bernafsu n allah still sayang kau lagi . *aku kesal nih !
pic from , pacik google .


ladies , jgan niat lain bila bertudung . niat kerana allah ! sbb , banyak kebaikan yg kita boleh dapat . meh aku hurai lg ape kebaikan yg kita boleh dapat .

           1. elakkan kita drpd dirogol 
           2. elakkan kita drpd diusha oleh bangla2 dan endon2 *tahu pulak kau marah klu kene usha dgn dorg ! 
                 3. elakkan kita daripada diraba 
           4. elakkan kita drpd jadi tumpuan lelaki yg JAHAT
           5. pelihara kita drpd segala anasir2 jahat  

dan , BANYAK lagi . weyy , da besa kan ? takkan xbole fikir . aku tahu lah wanita ni akal 
nye sinipis bilahan rambut . tp , takkan lah benda simple cam tu xley fikir .
 bijaksana ke tak otak kau org ni ? *kesal lg sekali ! huhh

tak salah kalau nak berfesyen , nak berbelit sane sini . tp , tutup lahh betol2 . 
xpaya nak tunjuk sgt akal kau tu senipis bilahan rambut . 
kan dah kate , suruh tebalkan akal dgn limpahan ilmu . dush3 ?!! gerammm . haha 

ingat ! pakai tudung kerana allah . jangan sebab benda lain . tunjuk pada mereka yg belom islam bahawa islam itu sgt menitik beratkan kekemasan dan islam itu memelihara wanita juga islam sangat indah . 
bersyukur lah kite , sbb we are muslim by chance not muslim by choice .  

p/s : kate2 utk mengingatkan NanieIshak juge .
maaf klu terkasar bahasa .
saya cinta islam , saya sayang wanita :)

take care , lillahi taala . love ,
NanieIshak . 







No comments:

Post a Comment

thanks for comment dear :)