Monday, April 16, 2012

why women need to wear hijab ?

bismillah ..
assalamualaikum , hellow readers ! 
uuih , boring sorang2 dduk dekat hostel ni . so , aku dapat sedikit ilmu dan sgt2 excited nak kongsi . n , xnak bagi aku lupe ilmu yg aku da dapat tu , better kongsi kan . hehe :)
so , why women need to wear hijab ? why ? and why ? maybe ade yg dah tahu , and ade yg belum tahu . and , mungkin ade yg brtudung sbb environment ? naaaaa~ 
look , knape kite kne pakai tdung , and sanggup berpanas , sanggup tahan jerawat yg kelua dekat area dagu tu *urgh , sgt sakit ! sebab.. perintah Allah . kan ? hehe . mehh , aku tunjuk bukti ..

surah an-nur ayat 31.. Allah kate , "dan katakanlah kpd PARA PEREMPUAN yang beriman, agar mreka menjaga pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya(auratnya), kecuali yg (biasa) terlihat. dan, hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya(auratnya) kecuali, pada yg mahram.."



Allah suruh , msti Allah tahu 100% sebab nye ape. kan DIA yg cipta kite bottom to top . so , kite kene berusaha utk jadi yg lebih baik . xkesahlah , bermula drpd shawl ke , syria size s ke.. whateverr . yg korang rase comfort n nice ! ;D and , itu care kite yg trsendiri utk jadi yg lebih baik . it's fitrah manusia dear klu kite ade insting nak jadi baik. xde sape yg boleh nafikan :) tp , papehal kne rujuk balik pade ayat2 Allah .. "dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya" good luck everybody ! semoga apa yg kita lakukan , Allah sentiasa bersama . i'll always pray to Allah.. semoga pintu hati kite sentiase terbuka utk mnjadi yg lebih baik dari hari ke hari. ameeen :) 

lots of love ,
NanieIshak ;D

p/s : utk awak yg bakal jd suami saya *again? ^^ and don't know who.haha* saya nk kasi pesanan cket , i hope awak jagelah perasaan awk baik2 kt mane pn awak ade . and , saya pon akan jage perasaan saye ni elok2 kerana Allah utk awk . n , nak bg tahu, Allah kate , " katakanlah kpd laki2 yg beriman, agar mreka mnjaga pandangannya, dan memelihara kemaluannya, yg demikian itu lebih suci bg mreka. sungguh, Allah maha mengetahui apa yg mreka perbuat" take care ^^ 

No comments:

Post a Comment

thanks for comment dear :)