Tuesday, August 16, 2016

Abah

Bismillah.

Sebelum tarikh 2Sept2016, hari Jumaat. 
Seorang aku. 
Yang sempat je lupa abah sebenarnya memang dah takde. 
Selalunya, aku dah terbiasa kan diri aku fikir kan yang abah going to somewhere else. Singapore ke. Kelantan ke. Sarawak ke. Macam selalu tu. 
Even, sebenarnya memang aku sedar dan tahu abah memang dah takde. 
Cuma terbiasa fikir macam tu. 

Tarikh ni, 2sept. Aku tergerak nak ziarah kubur abah for the first time lepas 22April tarikh abah menghadap ilahi. 

Parking je kereta. Aku rasa macam tengah nampak abah bila aku tengok kubur abah. 
Hati masa tu kata, " Allahu, abah.. " 

And on that time, baru aku sedar sepenuhnya. 
Yang empunya pusara ni, 
Adalah abah aku sendiri. 
Yang dalam pusara ni, 
Abah aku sendiri. 

Bila dah rasa lepas rindu sikit. 

Terus je ringan mulut aku kata, 
" abah tengah ngeteh lah tu dgn Tuan Guru " . 
Memandangkan TGNA, adalah idola beliau.  
Haha. 
Saja je, tak nak bagi krik2 sangat since nana teman aku sekali masa tu.
Pandang2 je dia, nampak ada air mata. 
Alololoooo.. 

Abah. 
A'in tak sure abah tahu tak a'in datang masa tu. And hopefully, you are smiling. Like always bila a'in buat lawak nyakat abah. 

Takkan ada manusia serasional abah bila dgn a'in. 
Takkan ada manusia ada insting sepower abah. 
Wallahi, takde ganti bah. 

Inshaa Allah, a'in datang lagi. Sembang2 ye bah. 
A'in balik upsi dulu ye bah even hati sedih like crazy. Nak benti belaja boleh bah ? 
Tahu dah, mesti abah tak bagi. Haha.  

Cinta abah Mahamad Ishak Hj Kassim lillah. Al fatihah 

No comments:

Post a Comment

thanks for comment dear :)