Thursday, September 22, 2016

Apa ada dengan Dekan ?

Bismillah.

Apa ? Kerek kan tajuk. Haha.
Seriously, tu je yang terlintas. Lantas, menaip. Haaaa. Lantas kauuu. Dah lama tak guna ayat penulisan. Haha.

Jujur sembang.
Malam rabu itu hari, aku adalah manusia yang tak ambil kisah langsung pasal event yang bakal berlangsung. Majlis Anugerah Dekan. Yang sibuk2 pun, member2 aku. Yang pergi cek kan nama aku pon, member2 aku yang sweet like candy itu. Mungkin sebab ni first time, kami empat2 orang dapat dekan sama sama. So semua usahakan supaya empat2 naik stage ambil sijil. Haha. Then, pergi register sebelum masuk, aku masih tak tahu nombor sit aku berapa. Padehal, budak2 keliling aku yang beratur dah sibuk sembang pasal nombor sit diorang. Maceh girls. Korang memang tak pernah tak carrying. Even, aku ni terlalu banyak teruk nya dari baik nya. * big hugs *

Bila dikhabarkan pasal malam anugerah tu. Adrenaline aku masih lagi tidur. Hahaha.

Mungkin sebab, ini 1st time. Yaaa. My first time !

Well, aku adalah sejenis manusia yang dikurnia tuhan tidak lebih dari segi belajar. Tapi, aku suka cari ilmu. Terutamanya, ilmu agama. Yang boleh bagi semangat aku hidup. Yang boleh beri inspirasi dan manfaat pada life aku. Well, kiamat makin dekat. Aku mati pon tak tahu umur berapa. Silap2, kejap lagi. Siapa tahu ?
Haha.
Mungkin sebab, bidang muzik buat aku lagi nak dekat dengan tuhan. Keserabutannya maybe ?

Jadinya. Dekan bukan target aku bila belajar. Cukup sekadar aku usahakan semampu aku. Dapat, rezeki lah. Kalau tak, takpe. Yang penting, maintain pointer memuaskan.

Alhamdulillah aku sempat khabarkan berita kedekanan ini pada arwah abah sebelum dia pergi. Memang Allah dah tulis, kan !
Benda paling besar, yang bikin semangat aku up balik nak join event malam tu. Haha. Tak tahu, aku nampak semangat abah kat situ. Lagi2 bila housemate ada jubah yang comfort utk aku pakai malam tu. Sekali lagi, memang Allah dah tulis. Kalau takde baju. Aku memang mereput je dalam bilik, tak pon join roomate aku pergi PesKon malam tu. Haha.

So, itu lah akhirnya. Haha.

Doakan aku ! Ada lagi 2 tahun nak habis belajar.
Moga jiwa aku kental habis untuk kasi settle hal dunia yang satu ni.

Allahumma yassir wala tu'assir !

No comments:

Post a Comment

thanks for comment dear :)