Friday, January 13, 2017

Pendirian

Bismillah

Aku tak pasti, kalau apa yang aku fikir ni betul. 
Aku tak pasti, kalau apa yang cuba aku pertahankan ni betul. 
Aku tak pasti, samaada pendirian yang wujud ni betul. 
Aku tak pasti, kalau apa yang aku buat ni betul. 
sebab, ilmu yang ada tak sampai pun suku bakul. 

Orang mengata, dikatanya tidak berusaha. 
Nanti melepas baru padan muka.
" hah. andartu ler sampai ke tua " 
* gelak guling-guling *  
Tapi, takde impak langsung pada hati & jiwa. 
Nak kata hati kering, no way ! Allah tahu hati ni cemana. 
Entahlah. 

Apa yang nyata, 
for the time being. Selesanya seorang aku adalah begini. 
Walaupun perasaan yang aku sendiri pon tak faham tu rasa apa selalu menjengah, 
dan kadang2 aku mengamuk seorang diri. 
ya. aku diuji. 
Diuji dengan perkara tidak pasti 

Biarlah. 
Dia, Sang tuhan yang lebih tahu usahanya aku. 

Semoga banyak azab-azab yang kau boleh tepis bila masanya tiba. (: 
" bermujahadahlah ! " kata sang murobbi  

No comments:

Post a Comment

thanks for comment dear :)