Saturday, December 22, 2012

pengalaman

Assalamualaikum

sedar tak sedar , dah bulan Disember dah sekarang ni. pejam celik , pejam celik daaahhh bulan 12 tahun depan . aku pun dah lame sangat tak update blog . well , orang study business memang macam ni . bahjett kauu busy woman . puii . hahah . memandangkan aku sedang menikmati cuti satu minggu aku dengan girangnya walaupun baru 1minggu aku start kelas , jadi aku cuba untuk memanfaatkan ia dengan menulis perkara yang aku rasa nak tulis . kau baca je . jangan bising . agagaga . 

dan sebenarnya , aku nak kongsi mengenai pengalaman aku bekerja di sebuah syarikat . syarikat ? huwaa .. akak nanie kau dah kerja syarikat sekarang . gerek seh . wakawaka . aku practical je sebenarnya , dan aku kerja dengan salah satu anak syarikat Tan Sri Rozali Ismail . kenal tak kau ? mehh sini aku lepuQ kalau tak kenal . ngahah . jangan lah marah dek non . akak memang macam ni . Tan Sri Rozali untuk pengetahuan bagi yang kurang tahu , adalah seorang Pengerusi Eksekutif syarikat air Selangor dan lebih dikenali sebagai SYABAS . yang lain-lain , silalah cari dekat pacik Google . terima kasih . gagagaga . walaupun begitu , aku ni buat practical dekat anak syarikat dia je . Etika Laksana Sdn Bhd . jujur sejujur-jujurnya , aku adalah seorang manusia yang memang tak pernah dikurniakan pengalaman untuk bekerja sebelum aku dipaksa untuk membuat Latihan Industri oleh Politeknik , dan mungkin kalau tidak dipaksa aku tidak akan mencari kerja selagi aku belum habis belajar kerana , malas dan ingin menikmati hidup belajar dengan bahagia walaupun miskin . bahahaha . ape yang aku dapat dekat syarikat ini adalah , aku dapat buat sesuatu yang memang aku tak pernah nak buat . so , segala apa yang aku tak pernah buat dan bila berjaya lakukannya aku akan merasa tersangat lah gembira dan bahagia . terima kasih wahai kakak-kakak , abang-abang yang sanggup mengajar saya yang sememangnya sengal bila tak paham satu ape . kahkahkah . especially untuk kak leez , mrs.heng gek keow, kak ajum adnan dan semua staff lah . anda semua telah berjaya memberikan saya sebuah pengalaman yang fun ! thanks a lot ! 




kenangan kita bersama . ececececeyy . kak leez & atul tersangatlah rapat dengan aku time practical . gonna miss this moment . ade mase kite lepak same-same yeh kak leez. thank you kak leez for everything :D



  

so , akan bermula lah episod baru untuk bangun daripada mimpi sampai ke bintang . apakah ? sangat tak minat hokey akak nak tengok cerita tu . kalau heroin dia orang lain , mungkin boleh blah . ada pulak orang kesah kau tengok ke tak nanie ooi . ngahahaha . untuk semester 5 , jom lah belajar dengan bersungguh-sungguh . 2 sem je lagi ni untuk melangkah dapatkan sijil diploma . yes ! bai semua ! 







No comments:

Post a Comment

thanks for comment dear :)